Rozkwit budowlany w trójmieście – podsumowanie 2021 roku.

Od kilku lat można obserwować systematyczne podwyżki cen mieszkań w Trójmieście. W 2021 roku było dokładnie tak samo, a ceny mieszkań znów ustaliły nowe granice. Wartym zaznaczenia jest fakt, że był to rok, w którym odnotowano również wzrost ilości całkiem nowych mieszkań przekazanych do użyteczności. Pomimo tego ceny poszły mocno w górę. Nie zraziło to mimo wszystko nabywców, jako że w poprzednim roku odnotowana została większa sprzedaż nieruchomości.

Nie da się ukryć, że w 2021 roku ceny mieszkań zarówno na rynku pierwotnym, a także wtórnym, poszły do góry. Średnia wartości mieszkań uzyskała następny rekord. Poświadcza to również raport Narodowego Banku Polskiego, który tworzony jest w oparciu o dane od pośredników nieruchomości oraz deweloperów. Wynika z nich, że porównując trzeci kwartał 2020 roku z trzecim kwartałem 2021 roku można zanotować wzrosty cen mieszkań w Gdańsku o nieco ponad 10 procent.

Trójmiasto wiedzie prym na tle kraju, choć w innych większych miastach także można zaobserwować wzrosty cen, co jest spowodowane między innymi inflacją czy wzrostem stóp procentowych. Oczywiście inflacja dotyczy wszystkich miast w Polsce, jednakże poza Trójmiastem wzrosty cen nie wyglądają na aż tak drastyczne.

Podwyżka cen mieszkań w 2021 roku dotyka zarówno rynek pierwotny, a także wtórny, przy czym Nie sposób ukryć, że w tym roku w górę szczególnie poszybowały ceny mieszkań nowych. 

Obecnie odbywa się polowanie na dobre nieruchomości. Trwa ono nie tylko na rynku premium. Mieszkania o powierzchni 70-80 m kw. w segmencie ekonomicznym są niezwykle przesortowane, małe lokale na wynajem również. Mieszkanie ciężko znaleźć, bo lokale sprzedają się niezwykle szybko. Jeżeli propozycja została dobrze skonstruowana, finalizacja bywa nie dłuższa niż dwa-trzy tygodnie. Ponadto otoczenie trójmiejskich pośredników dopracowało współpracę pomiędzy biurami, dlatego wiele ofert wcale nie pokazuje się na portalach, bo klient zostaje znaleziony, jeszcze nim powstanie obwieszczenie.

W poprzednim roku, po odczuciach związanych z głębokim lockdownem, z ofert sprzedaży bardzo szybko wyprzedawały się domy. Bardzo dużo ludzi zamkniętych w mieszkaniach szybko dążyło do spełnienia swojego marzenia o większej przestrzeni i dalekim od wirusa ogrodzie. Nieustannie bardzo duża jest w Trójmieście także sprzedaż bardzo dobrze zlokalizowanych apartamentów, które w trakcie epidemicznych utrudnień w przemieszczaniu się po świecie pełnią funkcję tzw. second home, a dodatkowo są niezłą lokatą kapitału. 

 Bardzo duże wymagania inwestorów wobec firm budowlanych w mieście Gdańsk

Firmy budowlane w Gdańsku działają w środowisku wysokiej konkurencji. Każdego dnia walczą nie jedynie o wartościowe kontrakty, ale również muszą zmagać się z powszechnym zjawiskiem podkupywania wartościowych fachowców. Jako że opinia otoczenia jest w ich przypadku niesamowicie ważna, coraz wyraźniej widzą potrzebę kształtowania stosownego wizerunku a także komunikowania konkurencyjnych korzyści. Firma budowlana w Gdańsku która chce utrzymać się na dosyć konkurencyjnym rynku oraz zdobywać nowych klientów, musi stale obserwować konkurencję. Jest zmuszona zdobywać wiedzę, wyciągać konkluzje oraz przekuwać je na określone poczynania, mające na celu rozwój działalności. Musi również radzić sobie z kwestiami typowymi dla tej branży. Branża budowlana zawiera się w wielu dziedzinach. Dokonując inwestycji w nowsze maszyny i urządzenia, można poszerzyć swoją ofertę oraz proponować jeszcze bardziej rozbudowane i kompleksowe usługi. Pozwoli to dotrzeć do większego grona ewentualnych klientów. Zarazem zmiana urządzeń na bardziej zaawansowane, oraz zakup całkiem nowych maszyn związane jest z poświęceniem dość dużego wkładu, jeśli jednak mamy rozbudowywać firmę budowaną konieczne jest poszerzanie dostępnych usług. {Udzielanie|Świadczenie| całościowych usług daje możliwość na otrzymywanie zyskownych zleceń, co w kolejności przekłada się na wyższe zyski.

Mnogość firm budowlanych w Gdańsku skłania ku inwestowaniu w rozwijanie działalności. Należy zadbać o jakość public relations, a okres zimy, podczas którego zleceń jest mniej, lepiej jest przeznaczyć na rozwój wizerunku firmy oraz działania marketingowe.